Červen 2014

Z Oravy do království lesních železnic

29. června 2014 v 18:23 | Vláďa |  Křížem krážem po tratích Čech, Moravy a Slezska-vzpomínání na výlety z let minulých

Vzpomínky na cestování v letech 1995 - 2008


Do Silvestra 1992 patřili k naší vlasti i naši východní sousedé - Slovensko. Tak bych pár řádků chtěl věnovat I jemu.
V rámci letošní dovolené jsem měl možnost navštívit svou sestru a švagra v městě Dolný Kubín, ležícím v údolí Dolní Oravy, na rozhraní Oravské Magury a Chočského pohoří. Pětisetkilometrovou cestu z Čelákovic jsem tentokrát proti zvyklostem absolvoval osobním autem. Ani moje KMB. zde neplatí. V minulosti jsem měl možnost navštívit mnoho pěkných míst Oravy, ovšem tento týden moc pěkně nezačal. Stále leje jako z konve, na pěší turistiku není ani pomyšlení, místo dalekých výhledů je vidět jen mlha a vodní páry, valící se z mokrých lesů. Dnes je 27.7. 2004 a ani dnešní ráno moc dobrého nevěstí.

Na návštěvě u Jobánků.

15. června 2014 v 20:02 | Vláďa |  Křížem krážem po tratích Čech, Moravy a Slezska-vzpomínání na výlety z let minulých

Vzpomínky na cestování v letech 1995 - 2008


Dnes je neděle, 5. Června 2004 a moje dnešní cesta vede na Českomoravskou vrchovinu nedaleko Brna. Tentokrát nejde ale o žádnou novou trasu, jako spíše o netradiční turisticko-fandovskou atrakci, kterou je soukromá zahradní železnice JUDr.Zdeňka Jobánka v Drásově u Tišnova, obci ležící na posledním úseku "staré Tišnovky" nedaleko Brna. Nejde ovšem o žádný model, najaké jsme zvyklí z obrázků ze zahrádek v obrázkových časopisech, ale o zajímavou úzkorozchodnou drážku, jakou by si leckdo jistě přál mít doma. Proto si každý, kdo tyto zápisy rád čtete a ještě vás neznudily, nastupte se mnou do ranního osobáku do Lysé a tam přesedneme na rychlík "Jan Palach" Děčín - Brno a pojedeme až do Tišnova, kde na trať navazuje poslední provozovaný úsek původní trasy, Žďár nad Sázavou -Tišnov, přes Nové město na Moravě a Bystřici nad Pernštejnem. Tuto trať jsem měl již také možnost si v loňském roce projet a navštívit hrad Pernštejn, ale nemám žádné obrázky, které bych sem mohl dát. Místo zápisu jsem však natočil videozáznam. Nové Město je známým lyžařským centrem Vysočiny, v Rožné se nachází poslední fungující uranový důl u nás, městečko Nedvědice, ležící pod hradem Pernštejnem, je bydlištěm známého herce Jiřího Krytináře. V Tišnově-Předklášteří se nachází areál kláštera a papírna. V centru Tišnova najdeme Koželužskou uličku, která je nejužší uličkou u nás.


Českomoravskou transverzálkou na hrad Rabí.

1. června 2014 v 19:57 | Vláďa |  Křížem krážem po tratích Čech, Moravy a Slezska-vzpomínání na výlety z let minulých

Vzpomínky na cestování v letech 1995 - 2008

Začíná poslední červencový týden roku 2003. Loňské léto se žádná cesta nekonala, protože jsem, v pořadí již potřetí, přišel o práci. Nynější práce truhlářského dělníka mnoho nevynáší, ale na KMB. jsem si vydělal brigádou po práci, v soukromé tiskárně, takže můžeme vyrazit. Dnes je pěkně, tak kam jinam než do jižních Čech. Opět vyrážím známým rychlíkem "Otava" ze smíchovského nádraží směr Březnice, ale tentokrát pokračuji dál, směr Písek, Strakonice a Horažďovice s úmyslem projet si zbývající část budějovicko-plzeňské trati a trať "Českomoravské transverzálky" z Horažďovic-předměstí do Klatov.

Lokálkou "po svých" aneb po stopách "Pánů kluků".

1. června 2014 v 19:35 | Vláďa |  Křížem krážem po tratích Čech, Moravy a Slezska-vzpomínání na výlety z let minulých

Vzpomínky na cestování v letech 1995 - 2008

A je tu sobota 26. března 2003. Dnešní cesta bude prověrkou mojí přes zimu zanedbané, tělesné kondice a protažením zlenivělých údů. V půl sedmé ráno vyjíždím ranním osobním vlakem z Lysé směr Litoměřice, kde mě čeká kousek pěšího pochodu městským parkem, ze zastávky Litoměřice-město na nádraží "severočeské transverzálky" z Lovosic do České Lípy - Litoměřice-horní nádraží, kde již čeká zvláštní vlak směr Úštěk, tvořený dvojicí červených "Hurvínků" Tatra řady M 131.1405 a M 131.1441 s dlouhým hadem vlečňáků řady Cim mezi sebou. Uprostřed vlaku vypomáhá ještě třetí "Hurvínek" řady M 131.181. Vlak je již přeplněn k prasknutí, ale nálada cestujících se zdá být výborná i tak. Zpět se bude vlak vracet prázdný. Jde totiž o poněkud netradiční dálkový pochod,vedený v trase bývalé železniční trati Úštěk - Velké Březno, zrušené roku 1978.

Severočeskou transverzálkou (nejen) za svatou Zdislavou aneb po zámcích Ralské pahorkatiny

1. června 2014 v 19:09 | Vláďa |  Křížem krážem po tratích Čech, Moravy a Slezska-vzpomínání na výlety z let minulých

Vzpomínky na cestování v letech 1995 - 2008

Ráno je dnes nevlídné,zamračené. Nebylo by lepší se cesty vzdát a věnovat se raději knížkám a železničním modelům?
Ale co, KMB. Je již napsána, snad nezmoknu. Na nádraží potkávám ke své radosti jednoho ze svých nejlepších přátel, Libora Janečka. Jede za maminkou na chatu do Loučeně, tak máme společnou část cesty - do Nymburka.
Aspoň si můžeme popovídat.Takže nám nepěkné ráno pěkně začalo. Ranní cesta osobním vlakem nám sice pěkně uběhla, je jen škoda, že do Nymburka je to tak blízko. Libor odchází na autobus, já na spěšný vlak směr Česká Lípa.