Červen 2013

Za Albrechtem z Valdštejna do Frýdlantu v Čechách

9. června 2013 v 20:03 | Vláďa |  Křížem krážem po tratích Čech, Moravy a Slezska-vzpomínání na výlety z let minulých

Vzpomínky na cestování v letech 1995 - 2008

Je opět pěkné,slunečné ráno,17. Srpna 1997, dnes vyrážím na sever Čech, přesněji řečeno do Frýdlantského výběžku, ležícího severně od Liberce,až na hranici s Polskem. Čeká mě náročná trať Liberec - Černousy a pěkný zámek Frýdlant v Čechách a možná ještě nějaké zbytky úzkorozchodné dráhy Frýdlant - Heřmanice, zrušené roku 1975.
Časně ráno, protože mě čeká 157 km a celkem 4 přestupy, vyrážím ranním osobním vlakem do Lysé n. Lab., odkud pokračuji ústeckým osobákem do nedalekých Všetat, kde vzápětí přesedám na rychlík Praha hl.n. - Tanvald, kterým budu pokračovat do Turnova, kde přesednu na spěšný vlak do Liberce. Je sobota, rychlík je dost zaplněn, ale zanedlouho se mi podařilo nalézt dobré místo. V Bakově nad Jizerou se potkáváme s nákladním vlakem, vedeným již vzácnou motorovou lokomotivou TSM řady 735.057, přezdívanou "pielstick". Lokomotivy této řady jsou letos již ve velkém množství odstavovány a vyřazovány z provozu.

Motorová lokomotiva "pielstick" řady 735.057 zastavila v Bakově nad Jizerou

Za památkami (nejen) do Českého Krumlova

9. června 2013 v 19:01 | Vláďa |  Křížem krážem po tratích Čech, Moravy a Slezska-vzpomínání na výlety z let minulých

Vzpomínky na cestování v letech 1995 - 2008


Moje další cesta 29.7.95 , směřuje opět na jih Čech,tentokrát na část tratě Č.Budějovice - Kájov,na níž chci navštívit "perlu" jižních Čech - Český Krumlov. Opět vyjíždím ranním osobákem do Prahy k lineckému rychlíku, tentokrát však přesedám v Č. Budějovicích na motoráček směr Kájov. Nikdy bych nevěřil, jak je z Budějovic do Krumlova ještě daleko. Na zastávce v Plešovicích však se mi zdá, že jsem zahlédl na nástupišti známé tváře-opravdu! Přátelé z hornopočernické církve Bratrské, Danda Klement, Danda Jiroušek,Jirka a Tomáš Raisovi a Jirka Šrytr! To je tedy překvapení! Kluci táboří s ostatními pod hradem Dívčí Kámen a jedou si do Krumlova pro svá zaparkovaná auta. Cestou máme aspoň chvíli čas si trochu popovídat a ve městě se rozcházíme.

Po východních Čechách od Jaroměře k Náchodu

9. června 2013 v 18:19 | Vláďa |  Křížem krážem po tratích Čech, Moravy a Slezska-vzpomínání na výlety z let minulých

Vzpomínky na cestování v letech 1995 - 2008


Spěšňák si to ze Starkoče pobrumlává dál k Trutnovu...

V roce 1979 jsem s kamarádem Lubošem Krausem 2x navštívil lokomotivní depo v Jaroměři,které v té době bylo poslední "oázou" čistě parního provozu u nás. Zde jsme měli možnost dík ochotnému personálu blíže poznat parní lokomotivu se vším všudy a při druhé návštěvě se dokonce na stroji 556.0 i kousek svézt. Strojový park tehdy tvořily již jen nákladní lokomotivy Škoda řady 556.0, dosluhující na vozbě nákladních a manipulačních vlaků.
Jak jsem však uvedl na začátku svého vyprávění,při naší třetí návštěvě, v roce 1981 skončil parní provoz i zde. Dnes se píše rok 1995 a k mojí velké radosti je z depa v Jaroměři zřízeno nové železniční muzeum. 10.8.1995 se tedy opět vydávám na cestu.