Říjen 2011

Na jižní Moravu (nejen) za Alfonsem Muchou

16. října 2011 v 18:22 | Vláďa |  Velké železniční cestování naší vlastí
Konečně mi nastává očekávaná dovolená. Nezačíná však nejlíp. Matku odvezli do nemocnice s těžkými bolestmi kloubů a nikdo neví, co jí vlastně je. Doma na mě i na otce všechno padá. Nejlepší by bylo vše zaspat, což ovšem není možné, tak jediným osvědčeným prostředkem je práce na zahrádce a pokud nepomáhá už ani ta, zbývá jediné - vsednout do vlaku a odjet alespoň na den někam daleko. Volím tedy jih Moravy, kde je dosud dost zatím neprojetých tratí, které by mohly obohatit mou "sbírku".
28. 7. ráno tedy vstávám už před čtvrtou hodinou ráno a mířím na jiřinskou zastávku, odkud se před pátou, prvním ranním osobákem vydávám do Nymburka, kde budu přesedat směr Kolín. Překvapilo mě, že zde jezdí dokonce ještě jedna tzv. "klasická souprava" (vozy s lokomotivou). Vlak veze dvousystémová lokomotiva Škoda řady 371.001 zvaná "bastard", kterou by člověk čekal spíše na nákladních vlacích a rychlících, směřujících z Prahy do Německa. Z Nymburka bude vlak pokračovat úvratí jako spěšný do nedalekých Poříčan, odkud se po trati 011 vrátí přes Český Brod a Úvaly do Prahy.
Nad Kolínem už nesměle vykukuje slunce, když ke 3. nástupišti přiráží slovenská dvouproudová "gorila" (u nás "krysa") Škoda řady 350.008 s poloprázdným vlakem EC 345 "Avala" Praha - Bělehrad a za několik okamžiků už nabíráme rychlost na koridoru k Pardubicím a České Třebové, kde se uhneme směr Brno.

"Avala" přijíždí do Kolína -moje dovolená právě začíná